autum in my heart

رَبَّنَا لَا تُزِغْ قُلُوبَنَا بَعْدَ إِذْ هَدَيْتَنَا وَهَبْ لَنَا مِن لَّدُنكَ رَحْمَةً إِنَّك أَنتَ الْوَهَّابُ۝

Wahai Tuhan kami! Janganlah Engkau pesongkan hati kami sesudah Engkau beri petunjuk kepada kami, dan kurniakanlah kepada kami limpah rahmat dari sisi-Mu; Sesungguhnya Engkau jualah Tuhan yang melimpah-limpah pemberian-Nya.” (Aali ‘Imraan: 8)

helwa telinga~

my صحابة :)

Friday, 26 August 2011

Raya...Raya...Raya...^_^


Dengan Nama Allah Yang Maha Pengasih Lagi Maha Penyayang..

hari ni dah masuk hari ke 25 umat islam berpuasa...Alhamdulillah.. masih di kurnia kan kesihatan yang sehat ntuk terus beribadat pada-Nya...Alhamdulillah ya RABB...tinggal 4 hari jer lagi raya nak datang..kat pesbuk pon teman2 dah sibuk dok wish samat hari raya...samat hari laya..hehe.. tapi aku? rasa macam x terasa pon lagi nak raya..entah kenapa? ramadhan dah xlama nak tinggalkan umat Islam...aduhh... kesedihan melanda amat..entah tahun depan sempat ke x lagi nak jumpa...ermm..

bila raya menjelma jer teringat kat seseorang...kalau dulu tazkirah lepas solat teraweh, tazkirah hari raya dengar yang di sampaikan oleh "dia" jer..huhu..tahun ni nak dengar sape ek kalau dia dah xde? ermm..entah... aku sendiri xde jawapan...hihi

puasa tahun ni Alhamdulillah di kurnia kan sedikit masa untuk berkumpul adik beradik...abang belanja woo...sempena beday dy n beday maa..tapi gue lupa beday ma..adess..xpatut betui anak sorang ni..hihihi

biasa nya raya pertama aku akan salam n cium tangan abah & ma dulu...(sambil mintak duit raye).. tapi tahun nie berbeza sikit laa kot..huhu..kene salam tangan ma je sorang..ermm..rindu nye aku pada insan e2...tapi aku harus kuat ntuk idup kan hati ma supaya kuat..betui x teman2? hehe...xpelaa..stat tahun ni aku nak kasi duit raya pulak kat ma...xnak mintak dah..huhu..nak jadi budak baik..budak solehah..(cewahh) tapi x salahkan? hehe..

"jangan sedih laa wahai budak! orang lain lebih pilu lagi dari ngko..ko ni di kire bertuah dah..hihihi...insyaAllah laa wahai diri oii...ermm.."

kepala aku rasa macam blur jer..tengok orang dok sebuk beli baju raya...2 raya ni raya..bagi aku..xpelaa..biar laa dulu.. bersih umah pon belum lagi..huhu...(sebab xdak mud langsung nak raya..) keh3

pape pon...selamat hari raya buat semua...huffaz tumpang gumbira buat teman2 yang x sabar nak beraya..hehe...maaf zahir dan batin.. 0-0 ek...buat kuarge aawu..maafkan segala salah silap diriku yang lemah ini...moga kuarge kita sentiasa dalam redha-Nya..jangan lupa daku dalam doa kalian..& jangan lupa doa kan ntuk arwah abah huffaz jugak..terima kasih yer...sayang korang2...syukran juge buat bro yus n bro fuad...xraye lagi tapi dah kasi kami uet raya...hihihi...demo2 memang the best lerr...hihi...wassalam





MiNnI..^_^

3 comments:

  1. jgn sedey k..jadila kekuatn utk ma..ijah mmg s0rg ank y baik.bertuah ma dapt ank mmc ijah..
    senyum..Allah uji dgn ijah dgn kehilngan c0s tanda Allah syg kat ijah..

    suke bace ayt2 awk..smilee..^_^

    ReplyDelete
  2. hihi..syukran kakaq...iya kan kak..xkan Allah uji hamba nya di luar kemampuan kan? hoyehh

    smilee tuk kakaq..^__________^

    ReplyDelete
  3. Ujian yg d sertai sabar & redho merupakan sesuatu yg dihajat-hajati oleh setiap mereka yg bernama mu'min...sabar & redho merupakan tanda kasih syg ALLAH,juga merupakan tanda Rahmat(kasih sayang)kepada seseorang...anugerah dari pencipta langit & bumi...sememangnya ALLAH merupakan zat yg patut d taati oleh seluruh alam(maa siwaLLAH)....^_^

    ReplyDelete